Ghid de supraviețuire pe E85

de | 15.12.2022

E85, DN2 sau “Drumul morții” apare des la știri pentru că nu cred că e zi fără accidente. Pe marginea lui sunt circa 700 de cruci care indică locurile în care creștinii și-au pierdut viața.

Dacă pentru reporterii buletinelor de știri este “drumul morții”, pentru noi, aștia de ne ducem traiul în jurul lui, este singura variantă de a ajunge “la capitală” sau în orașul vecin. Știu oameni care au ajuns speriați la destinație după ce au condus prima dată pe E85, eu însumi am fost în situații în care am preferat trenul, dar, în condițiile în care infrastructura de transport în comun este cum este, de cele mai multe ori nu ai alternativă la E85.

Din fericire, am avut un singur accident pe E85, când unul cu tirul a uitat că tocmai m-a depășit și a tras dreapta. Cu puțină inspirație din partea mea am rămas doar cu bara spate smulsă, putea fi muuult mai nasol.

Cei care circulă frecvent pe E85 și-au făcut, în timp, un fel de cod rutier paralel, care funcționează doar aici. Asta se întâmplă pentru că e un drum atipic, cu o bandă și jumătate de circulație pe sens. De fapt e doar o bandă, jumătatea fiind acostament întărit, dar fiind asfalt și pe acolo am învățat să ne folosim de el ca de o bandă aproximativ întreagă.

Provocarea majoră e atunci când drumul e plin de tiruri, iar de când cu războiul din Ucraina asta înseamnă se întâmplă tot timpul, zi și noapte, pentru că un Matiz intră pe acostament dar un camion ocupă acostamentul și aproximativ jumătate din sensul plin de circulație. Dar noi am învățat să ne strecurăm printre camioane și momente în care ai putea să-ți pierzi viața sau să rămâi schilod. 

Însă în haosul tip indian de pe E85 există niște reguli nescrise, pe care ar fi bine să le respecți: 

  • când cineva din spate semnalizează că vrea să depășească, cutuma spune că trebui să te retragi pe acostament ca să nu facă depășirea pe contrasens;
  • la fel, când cineva care circulă din față semnalizează depășirea, trebuie să te retragi cât se poate pe acostament pentru a-i face loc;
  • dacă circuli foarte încet (din diverse motive), ar fi bine să circuli pe acostament;
  • dacă trebuie să depășești o mașină care circulă pe acostament, semnalizezi depășirea și trebuie să te asiguri că cei care vin din față te-au văzut (se poate întâmpla ca și cel ce vine din față să se bage în depășire și pe E85 nu încap patru mașini “umăr la umăr”);
  • niciodată nu depășești pe partea dreaptă;
  • în localități, când circuli pe acostament și mai ales noaptea, trebuie avută mare grijă la pietoni (în multe localități nu există trotuare, prin urmare pietonii împart acostamentul cu mașinile);
  • atenție mare la drumurile laterale, de obicei nu există marcată bandă de accelerare/decelerare iar mașinile care intră pe E85 forțează adeseori intrarea;
  • dacă nu te grăbești, mergi în spatele unui tir păstrând o distanță sigură;
  • dacă te grăbești, gândește-te că ai prieteni și familie;
  • evită să te afli în preajma unuia care conduce haotic și/sau impredictibil;
  • nu da flash-uri, e foarte posibil ca singurul efect obținut să fie enervarea celui din față, intenția de a depăși se arată prin folosirea semnalizării;
  • dacă cel din spate îți dă flash-uri, nu te grăbi să-i faci loc, verifică mai întâi dacă e sigur să treci pe acostament și apoi lasă-l să se ducă cu Domnul (sau la Domnul);
  • dacă ești șofer de tir, mergi cu 99 km/h și te bagi în depășirea unuia care merge cu 98, ești un bou;
  • dacă mergi în coloană lasă loc față de mașina din față astfel încât cei care se hazardează în depășire să se poată replia;
  • dacă din față nu vine nimeni, depășește fără să aștepți ca cel din fața ta să se deplaseze pe acostament.

Cam astea în vin în cap acum, dacă mai aveți și altele puteți să le adăugați la comentarii cu încredere.

Distribuie!

Comentează!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cam pe aceeași temă

Newsletter

Trimitem un newsletter pe săptămână cu ultimele articole.