Nu am văzut în nicio țară mai multe mașini vechi și care să arate ca niște rable ordinare decât în Grecia. Vă spun că dacă se duce RAR-ul românesc în Grecia, trage jumătate din parcul auto elen pe dreapta. Pe lângă faptul că multe mașini au caroseriile distruse de combinația de aer sărat și soare puternic, unele par că ar fi bătute cu ciocanul. La altele le atârnă diverse elemente sau le au prinse cu benzi adezive. Și sunt vechi, fraților.
Grecii nu par a fi un popor care se dedică muncii. E cald, iar pe căldură e bine să stai liniștit ca să nu te supraîncălzești. Una dintre gazdele noastre îmi povestea cât e de greu la culesul măslinelor, cu toate că ei nici măcar nu le scutură ca să le cadă fructele, ei întind o plasă sub copaci și, în funcție de cum bate vântul, le strâng din ea la fiecare 3 – 7 zile. Dar uleiul de măsline e al naibii de bun. Ceea ce mă face să cred că oamenii își respectă munca. Adică nu rup ei norii cu hărnicia, dar când muncesc, nu-și bat joc. Probabil de aia mașinile alea vechi încă merg pe stradă.
Din ce am înțeles, în Grecia taxele pe mașinile noi sunt al naibii de mari, lucru care face dificilă achiziția unei mașini noi. Dar chiar și așa mă așteptam ca în Atena să văd măcar câteva Q7, Q8, X6 etc. Dar de unde!? Mașinile mai noi sunt majoritatea mașini mici, rar SUV-uri, în general Peugeot, Renault, Citroen, Dacia etc. Franțuzoaicele par a face legea pe acolo. Niște fraieri grecii ăștia, ei nu au auzit că cele mai fiabile-extraordinare-economice-etc.-etc.-etc. sunt mărcile nemțești. Primul X6 l-am văzut în Parga și, nicio surpriză, avea numere de București. Acolo, fiind o stațiune mai cu ștaif, am mai văzut mașini premium și majoritatea erau cu numere românești sau albaneze. Pare că suntem bogații Europei.
Grecii nu par a fi bogați, însă un român care e de 15 ani acolo mi-a zis că aparențele înșeală. Numai că ei nu dau banii pe prostii cu roți și, dacă vrei să impresionezi o fată, nu o faci luând-o din fața casei cu bemveul, poți să o iei cu orice mașină atâta timp cât o duci la plajă și la un restaurant bun. În rest grecii sunt niște șoferi relaxați: merg relativ încet, cu toate geamurile deschise, iar indicatoarele rutiere le iau în calcul doar așa, orientativ. Adică ei știu ce înseamnă indicatorul „oprirea interzisă”, dar dacă au treabă acolo …
0 Comentarii